Planszowe

„Du*a biskupa” i „Korporacja”. Gry planszowe z rysunkami Mleczki

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Andrzej Mleczko jest jednym z najlepszych polskich rysowników satyrycznych. Dlatego tak dużą popularnością cieszą się gry z rysunkami jego autorstwa.

„Du*a biskupa” gra karciana

„Du*a biskupa” jest grą karcianą przeznaczoną dla 2 do 6 graczy. Karty figuralne, czyli: Joker, As, król, walet, dama, to zakonnice i dostojnicy kościelni z prześmieszną mimiką. Każda karta figuralna ma przypisane polecenie do wykonania, a są to:

  • pstryknięcie palcami,
  • łapanie się za brzuch,
  • łapanie za biodro,
  • powiedzonka:
    •  „du*a biskupa”,
    • „dzień dobry panu”,
    • „dzień dobry pani”,
  • salutowanie,
  • karta zmyłka – gracz pozostaje bez ruchu.

Wygrywa ten, kto pozbędzie się jako pierwszy kart ze swojego stosu.

„Znamy się” gra planszowa dla par

Gra planszowa „Znamy się” jest świetnym psychotestem dla par. Dzięki tej grze para może dowiedzieć się o sile łączącego ich uczucia. Jest to rozrywka dla osób pełnoletnich, może w nią zagrać 1- 4 par.

Po zakręceniu butelką, aby przemieścić pionek, należy odpowiedzieć na pytanie na jedną z czterech kategorii:

  • „psychotest” – należy wcielić się w rolę partnera i wybrać taką odpowiedź, jaką wybrałby partner;
  • „co wybierasz” – sprawdzian z codziennej obserwacji partnera, czy zostają zauważone jego zachowania;
  • „skojarzenia” – każdy gracz pisze 6 skojarzeń i jeśli dwa skojarzenia w parze się powielają, to można przesunąć pionek;
  • „znamy się” – to pytania otwarte zadawane partnerowi.

Wygrana osoba może wybrać jedno życzenie z listy żądań, które zostanie zrealizowane przez partnera.

„Gierki małżeńskie”

Andrzej Mleczko w satyryczny sposób pokazuje komizm bycia we dwoje. W tę grę jedna para gra przeciwko drugiej. W czasie gry partnerzy muszą się wzajemnie wspierać, aby pokazać, jak są dopasowani. Dostępna jest również wersja osobista – dla jednej pary. Wtedy można zobaczyć, która osoba w związku jest liderem.

Podczas gry należy rozwiązywać różnego typu zadania. Wygrywa ta para lub osoba (w wersji dla par), która zbierze więcej żetonów amorka.

„Grunt to zdrowie”

Stan polskiej służby zdrowia świetnie przedstawił w swoich rysunkach Mleczko. Najlepsze satyryczne rysunki znajdują się na planszy – każdy gabinet lekarski jest inną historią ukazującą wszystkie wady pacjentów i lekarzy.

Gracz kontroluje stan trzech pacjentów, dla których losuje sześć chorób. Na pierwszym etapie gry połamani pacjenci na wózkach rozpoczynają wyścig do chirurga. Za leczenie należy zapłacić taką liczbą żetonów, jaka jest przypisana do danego lekarza na planszy.

„Między słowami”

Gra „Między słowami” jest idealną propozycją dla osób, które lubią bawić się językiem polskim. Głównym celem gry jest zdobycie jak największej ilości żetonów „rozkazu”, które wygrany gracz może odczytać na głos i wybrać osoby do wykonania zadań.

„Korporacja”

W grze korporacja zostaną ujawnione wszystkie najgorsze ludzkie cechy i korporacyjne grubiaństwo – gra jest świetną parodią pracy w korporacji. Celem gry jest jak najszybsze wspinanie się po szczeblach kariery.

„Kalambury”

Ta gra jest jedną z odmian klasycznych „kalambur”, przeznaczona do gry w parach – maksymalnie 8 osób. Gracze przesuwają się na planszy, wykonując zadanie przypisane do danego pola, czyli:

  • rysowanie,
  • pokazywanie,
  • pitu pitu – osoba pokazująca może używać tylko słów na literę „p”,
  • finał – odgadywać jak najwięcej haseł w czasie odmierzanym przez klepsydrę.

Osoba, która wygra, otrzymuje certyfikat.

„Wiem wszystko”

Gra planszowa „Wiem wszystko” jest odpowiednikiem telewizyjnych teleturniejów. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości żetonów i otrzymanie dyplomu. Żetony zdobywa się za udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania z różnych dziedzin.

Gra w pana, karty do gry

Gra w pana jest jedną z popularniejszych gier karcianych w Polsce. Karty są bardzo ciekawie zilustrowane rysunkami Andrzeja Mleczki. Gra przeznaczona jest dla maksymalnie 8 graczy.

„Motyla noga” gra towarzyska

Gra przeznaczona jest dla dzieci od 6 lat, dzięki temu może stać się świetną rozrywką na długie jesienne i zimowe wieczory. Gra uczy spostrzegawczości i refleksu – należy prześledzić trasę lotu motyla i przewidzieć, na czym usiądzie. Jeśli kot złapie motyla, należy krzyknąć „motyla noga”.

Gra w wojnę – karty do gry

Gra w wojnę jest najstarszą grą karcianą na świecie. Dużo przyjemniej się w nią gra, jeśli karty są opatrzone satyrycznymi rysunkami osób związanych z wojskiem. Ta klasyczna gra w nowej odsłonie może stać się świetną rozrywką dla całej rodzinny.

Zdj. główne: Tim Foster/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *